Spontanitet.

Jag är ingen människa som är spontan. Mitt liv är uppbyggt av rutin och planering, varje veckar ser utom som den förra och mina sekunder är noga planerade. Det enda jag saknar är tid för spontanitet för just nu är det något jag har prioriterat bort. Fast om jag får säga det själv så har jag ändå blivit mer spontan, jag vet inte varför men tror jag har släppt lite. Jag har försökt slappna av och planera bara den tid som jag måste men även att låta mig själv vara spontan. Alltså inte tänka så mycket när jag ska göra något utan bara gör det och reflekterar sen över det.
.
Men visst mitt liv är fortfarande planerat den mesta tiden. Jag har ju inte så mycket annat val när jag vill hinna med så mycket grejer som möjligt på ingen tid. Så länge man har viljan fungerar det, då kan man göra hur mycket som helst och ändå ha tid till annat. Sen beror det ju helt på hur man prioriterar för ibland får kan sortera lite.
.
Alltså får det inte alltid plats med så mycket spontanitet men jag kan ju vara spontan på liten skala också. Allting går om man vill.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0