Skoltrött.

Känns som jag är skoltrött redan innan jag har börjat skolan. Det är ju verkligen inte alls bra men vad ska jag göra. Jag har verkligen inte alls tänkt eller gjort någonting som har med skolan att göra på två veckor. Ändå tycker jag det är tråkigt när jag denna veckan ska börja plugga igen. Det är verkligen svårt att motivera sig och ta tag i sig själv och starta. Men jag får väl bara sätta mig ner och göra det, det har jag försökt idag och jag kan ju säga att det har gått sådär. Eller riktigt dåligt kan man säga för jag har inte gjort någonting alls men än planerat vad jag ska göra.
.
Jag hoppas det blir bättre sedan när jag har börjat skolan igen att det får mig att vilja kämpa med mina betyg. För denna terminen måste jag verkligen ta tag i mig själv och sluta slappa om jag ska vara nöjd med betygen till sommaren. Efter det kan jag inte ändra dom, alltså bestämmer jag mig nu hur jag vill ha det.
.
Jag tycker vi alla borde tänka på det, att visst kan vi tycka att skolan är tråkig och man orkar verkligen inte göra något. Man kanske gör det valet att helt enkelt skita i skolan. Det enda att just nu märker du inte av konsekvenserna men sen när du ska söka jobb eller fortsätta plugga och du inte har en gymnasieutbildning. Då är det inte lika kul att man hoppa av skolan och slappade istället. Alltså är det nu man ska ta tag i det och verkligen kämpa för du har bara en chans.
.

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: ja så är det väl antar jag. hur mycket man än får blir vi aldrig nöjda. finns alltid något som är bättre än det man redan har...tror man!!!



kram :)

2011-01-07 @ 13:43:27
URL: http://epalmkvist.blogg.se/
Postat av: Walaa

Tanken att man inte kan ångra sig är skrämmande, tycker du inte det? Typ att dessa betyg har du fått, de suddas inte bort, är skrivna med bläck. Det är så läskigt och bara detta stressar mig.. Nej men som du säger, man bestämer sj hur man vill ha det. Det är bara att kämpa vidare!

2011-01-11 @ 22:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0