Mitt eget bästa.

Hur mycket jag än försöker och verkligen vill så kan jag ändå bara göra mitt bästa. Och kanske räcker inte alltid det men då var det heller inte meningen. Alltså måste man lära sig att vara nöjd när man gjort sitt bästa, för mer än så kan du inte göra. Men jag vet att man blir arg och besviken för jag har alltid varit den som villa vara bäst. Det kanske inte alltid märks, förhoppningsvis inte, men tyvärr är jag det. Jag nöjer mig inte med att göra mitt bästa, jag vill vara bäst.
.
Men ett få tal gånger följer jag faktiskt mina egna råd. Så denna gången är jag nöjd fast kan kanske inte kommer vara bäst men jag har i alla fall gjort mitt allt och verkligen kämpat. Man får tänka som så att det hade kunnat vara värre och nöja sig med det man får. Rättare sagt det man är värd.
.
Alltså ska man alltid försöka och verkligen kämpa för att bli så bra som möjligt. Men man kan inte göra mer än sitt bästa och jag lovar att det är bra nog. Jag måste bara lära mig själv det också.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0