Man lär sig av misstagen.

Jag kan inte skylla på någon annan eftersom det är jag själv som bestämmer. Jag kan inte stå och skrika på någon annan när det är jag själv som har gjort fel. Men det är ju så mycket enklare att skylla på någon annan än sig själv.
.
Det är jag som har valt, jag som har bestämt, jag som funderat och jag som har gjort. Ingen annan har tagit beslutet åt mig ändå kan jag ångra mig och säga varför gjorde jag inte annorlunda. Man kan ju alltid göra på något annat sätt och innan kan man ju inte veta vad som är rätt alltså får man fatta det beslut som anses vara bäst. Det är ju klart att man kan var efterklok men vad gör det, det har ju redan hänt.
.
Alltså är det bara lära sig av sina misstag och göra bättre beslut i framtiden. För det är ju bara framtiden du har makten över, dåtiden är ju redan förbi. Så nu ska jag se framåt, kämpa och göra mitt bästa eftersom jag vill lyckas och vara nöjd. Inte ångra efteråt och ifrågasätta mina beslut.
.

Kommentarer
Postat av: Ayshe

Gillar inläggden! :)

2011-01-11 @ 18:07:51
Postat av: Walaa

Just precis!! Och man ska aldrig vara rädd att begå samma misstag, för man kanske lär sig något nytt i just detta, för det finns trots allt inget som är precis precis samma sak. Innan tänkte jag: det viktigaste är att inte hamna på samma ställe, men jag har lärt mig en sak, att man aldrig hamnar i samma ställe. Det finns alltid någon liten detalj som är annorlunda :D



Läli

2011-01-11 @ 22:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0