Åsikter har jag många.

Jag har mycket åsikter om många saker. Men vi alla har väl åsikter om allt? Jag är en sån människa som snabbt fattar åsikter om något och sedan står jag för dom. Många tycker säkert att vem är hon som har så mycket att säga och många tycker väl också att varför bryr du dig ens. Men jag vill ha en åsikt för jag tror man kommer längre då om man är beslutsam och vågar stå för vad man tycker.
.
Sen är det ju klart att jag kan ha åsikter men inte behöver säga dom för jag vill ju inte vara otrevlig. Man behöver ju inte alltid säga vad man tycker för i vissa tillfällen är det inte det som är viktigt. Fast jag har åsikter om allt så säger man inte alla eftersom vissa är onödiga och ingen annan behöver veta dom. Man ska heller inte yttra sin åsikt när den kan såra någon annan eller kan upplevas som elak.
.
Ibland tycker man inte samma, och det är ju klart vi är ju alla olika människor med olika åsikter. Alltså ska man alltid respektera andras åsikter och inte tvinga på dom sina egna. Det kanske jag inte alltid är jätte bra på men jag försöker i alla fall för det mesta. Men ibland när jag inte kan förstå hur den andra tänker då blir det svårt att respektera men då får an i alla fall acceptera deras åsikt.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0