Ångra inget du sagt.

Det finns saker man inte säger fast man vill och det finns saker man säger men inte vill. Det borde vara tvärtom. Man borde inte ångra saker man sagt men man ska inte heller ångra det man inte sagt. Jag vill våga säga allt jag hade velat, våga säga vad jag tycker och våga fråga. Men jag vågar inte alltid.
.
Fast än detta säger jag en massa saker jag inte borde eller det är ju inte så att jag inte får. Men ja ibland glömmer jag att tänka innan jag säger. Jag tror att det hade varit väldigt annorlunda om människor vågade visa sina känslor och tro på sig själva. Alltså våga säga de saker man vill.
.
Nu menar jag inte att människor ska vara 100% och säga vad dom tycker om allt. För man ska inte vara elak och såra andra med sina ord. Fast ibland gör man det ändå, det är oundvikligt. Men jag tycker att vi borde våga prata mer med varandra för man ska våga stå för det vi tycker och tänker. Våga säga det högt.
.

Kommentarer
Postat av: evelina

Jag håller verkligen med. Ibland blir mans å frustrerad när det är något man så gärna vill säga men är jätte olämpligt just då...eller att man inte vågar för man är rädd för det som händer efteråt!

Men det är bara att ta tag i saken och VÅGA!!! :D



sv: jadu, känner att ja knappt håller koll på mig själv just nu så förstår om ingen annan heller håller koll på mig! får snacka mer i morgon ;) <3

2011-01-03 @ 14:01:20
URL: http://epalmkvist.blogg.se/
Postat av: Walaa

Vetdu en grej? Människor som inte tänker före de säger saker och ting blir jätte dåligt påverkade, ja jag kan hålla med. Men tro mig, de är de allra renaste människorna. De säger det de har på hjärtat, det kanske är olämpligt, men oavsett vad. Ord som kommer från hjärtat är aldrig fel , aldrig.



Jag ångrar mest att jag inte sagt något i en viss situation, oftast i ett bråk. Då sitter jag hemma och är jätte sur, spelar om scenen framför mina ögon och låtsas säga de jag vill ha sagt (det är sjukt, vet, men det stämmer) och efteråt känner jag mig verkligen lite bättre haha :D

2011-01-11 @ 22:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0