PMS

Efter ett relativt långt uppehåll, i alla fall för min del, är jag tillbaka. Det har inte funnits ork, lust eller tid för att blogga så jag tänkte det var bättre att ta en paus än att göra kassa inlägg. För det vill ju inte jag ha i min blogg..
.
Det jag egentligen tänkte prata om i detta inlägg är, just som rubriken, PMS. Och det är verkligen inget roligt alls. Jag blir arg, irriterad, tillbakadragen, uttråkad, okoncentrerad, ledsen och alla andra känslor på samma gång. Och det värsta av allt är att jag blir urkass på innebandy! Sån tur har jag bara det i högst två dagar. Men jag vill inte känna alla dessa känslor, blir så fundersam och osäker. Små saker som man egentligen inte borde bry sig om, tar jag som världens smäll och gör det till en stor grej.
.
Men man får väl lära sig och handskas med den med, för jag lär ju ha PMS några år till. Man får hitta knep och trix för att komma omkring den, kanske inte alltid är så lätt. Då får man väl ta det som den är och strunta i att några onödiga tårar faller eller ett skrik för ingen ting kommer. Man kan ju ursäkta sig med att det är ju inte bara jag som har det, det är ALLA tjejer på hela jorden. Känns faktiskt lite bättre då, människor kanske kan vara lite mer förstående.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0