Jag vill ha ett mål.

Är det inte lättare att kämpa om man har ett mål? För mig känns det så i alla fall, för målet tycker jag blir ett lockbete. Motivation om att det är dit jag vill nå men om man inte har en aning om var ens mål är? Ska jag sikta på det bästa och sen kan jag välja allt under? för mig är det inte tillräckligt med motivation. Jag hade velat ha ett konkret mål, att så här många poäng måste du ha eller detta måste du kunna. Men när man inte ens vet vad som är målet, hur ska jag kunna veta vad som krävs.
.
Alltså hade jag velat veta vad mitt mål är, för just nu har jag ingen aning. Jag bara vet att jag måste kämpa som var än mitt mål är så kommer jag nå dit. Ibland är det svårt att säga det till sig själv för det finns inget det är bara så här långt kvar. Så nu går jag gå på att jag ska göra mitt bästa, göra allting för att vara nöjd för jag vill inte ångra mig sen. Så om jag ska ha något lockbete får det väl bli att jag ska göra mitt bäst.
.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du kan ta ett mellanmål!

2011-02-20 @ 10:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0