Skolan.

Jag har ångest över att börja skolan, att säsongen sätter igång och att det kommer bli stressigt. Jag vill bara inte jag är inte redo och allting bara strävar emot. Jag kommer vara som ett litet barn när jag vill ska gå till skolan och bara lägga mig ner på marken och skrika att jag vägrar. Just nu känns det som att jag inte vill. Jag vill inte något förutom att bara stanna upp och låta allting stå still. Tyvärr går ju inte det utan livet måste gå vidare och nån gång måste jag ju ta tag i allt och fortsätta med mitt liv. I mitt huvud har jag redan gått ut sista året och tagit studenten och vill inte tillbaka till den bajs skolan, man kan säga att jag känner mig klar med den biten men det tycker inte alla andra visst.
.
Men som alla andra säger det är sista året och det kommer gå fort säkert för fort för jag ska hinna med en del.. Men sen är jag klar med denna delen av mitt liv och lovar att det kommer kännas så jävla skönt. Så jag får väl se det på det sättet att snart slipper jag det men samtidigt vill jag inte ens påbörja det. Suck men det finns ju inget jag kan göra åt om jag inte tar några veckor egen semester i början av terminen.
.
Som om inte det skulle göra mig stressad.. Det är nog stressen jag är mest orolig för, jag vill inte bli stressad och känna att jag inte hinner med eller gör mitt bästa på grund av att det är för mycket. Men jag får väl försöka organisera upp mitt liv direkt när terminen börjar och ha en rutin så jag hinner med all skola utan att göra det sista minuten och bli mer stressad. I år är det ju faktiskt flera stress moment som projektarbete och div 1 innebandy. Men nu ska jag inte sitta här och stressa upp mig redan innan, det kommer lösa sig.
.

Kommentarer
Postat av: pappa

Det hänger på vilken attityd och inställning man har, hur saker upplevs och blir. Byt attityd

2011-08-13 @ 10:32:17
Postat av: pappa

Det hänger på vilken attityd och inställning man har hur saker utvecklar sig och blir. Ändra attityd så går det lättare.

2011-08-13 @ 10:35:25
Postat av: pappa

Med risk för att verka tjatig men jag är gammal och senil så jag hade glömt att jag redan skrivit samma sak en gång, eller?

2011-08-13 @ 10:36:58
Postat av: Vicky

ANDAS vännen! Vi ska lyckas ta oss igenom även detta året i skolan. Det gäller att ta det som det kommer och att försöka planera och styra upp det så fort man kan. Men snälla hjärtat mitt, stressa inte upp dig än, det är alldeles förtidigt. Detta kommer bli ett bra skolår kära du.

2011-08-13 @ 19:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0