Bara för jag, så inte alltid du.

Man måste verkligen komma ihåg att alla människor ser varje sak på olika sätt, det går att tolka en situation på så många sätt att det är så lätt det blir fel. Det är i alla fall något jag måste tänka på oftare. Jag måste tänka att det inte är självklart för andra bara för det är självklart för mig. Så det är bättre att vara övertydlig och förklara istället för att bli irriterad och sur för att de inte fattar. Men sen är det ju alltid lättare att vara tyst och irriterad än att ta konflikten. Fast om man då ska vara tyst så borde man inte bli irriterad och sur och det borde jag kanske också tänka på lite oftare. För visst sitter man där sen och blir arg på dem för att det inte förstår eller agrear men det kanske inte är konstigt om de inte vet.. Så ibland kanske man ska försöka se det från deras håll istället.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0