Sometimes


Kommentarer
Postat av: Anonym

kunde inte kommentera inlägget längre upp så jag gör det här!

Att peppa om skolan skulle nog min mamma gärna ställa upp med (jag hör skola blablabla precis varje dag hahah, fast det hjälper faktiskt när man är som längst ner och vill ge upp hoppet)

Varför plugga? Egentligen låter frågan så enkel och lätt, men det är verkligen svårt och veta. Alla gör ju det för olika anledningar. Vissa (ganska få) gör det för att de tycker det är kul med information, roligt och lära sig något nytt, andra gör det för att kunna sen utbilda sig och få pengar som gör att man kan uppfylla sina drömmar, andra gör det för att de inte vill vara beroende av någon, vill vara sjständiga, klara sig själva helt enkelt. Andra gör det för att de måste, det är något givet, att plugga är en del av livet och det gör man utan tänka. Man får först känna till vilken människa man är av dessa, varför pluggar jag? vad är det jag vill. är det en dröm jag vill uppfylla? eller är det så att jag vill lära mig massa nytt. när man har svaret på denna fråga så har man en anledning till att kämpa!

(detta har mamma pratat om i 1000år, hooost, vet hon att jag kör vidare på detta kmr hon va rikti stooolt haha yay)

Sen får du tänka på att skolan ändå är kul, du träffar människor varje dag, du lär känna nya människor, du är glad en dag ledsen en annan. du lyckas och misslyckas, du lär dig av misstagen. Skolan är inte bara plugg, man får så mkt erfarenhet när det gäller människor, vänner, ämmnen, betyg, allt! Det är så mkt man kan få, man kan ha hur rolit som helst. Men man ska aldrig ta del av tiden man behöver till skojj o skit. för skojj finns det gott om, men när det är allvar, så är det!

Öhm, hoppas du får nytta av detta! kämpa på matilda! du har hjärnan, du behöver ba orken (mamma replik oxå)

Walaa

2010-09-27 @ 17:49:56
Postat av: Emma

det där stämmer verkligen!

2010-09-27 @ 18:10:40
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0