Man kan inte alltid vara på topp.

Det har jag verkligen visat idag. Får nog säga att detta var det sämsta på väldigt länge jag presterat på en innebandyplan. Jag hade lika gärna kunnat börja igår och det hade inte varit någon skillnad i alla fall kändes det så. Men som sagt kan man ju inte alltid vara på topp och då är väl detta min formsvacka. Man får ta det och gå vidare men då vill jag har kritik, jag vill ha något jag kan jobba med och bli bättre på. En morot som får mig att jobba mer och som finns i bakhuvudet. Då är det lättare att fokusera och verkligen gå in med allt.
.
Med att just fokusera har jag väldigt svårt det är inte bara det att jag inte fokuserar utan jag fokuserar oftast på något helt annat. Idag var en sådan dag mitt huvud var långt i från plan fast att jag ändå ville med hela kroppen. Det hjälpte inte, jag var helt ute och cykla. Istället för bandy i huvudet hade jag hundra andra grejer, det kan mycket bero på att jag har mycket i skolan och även en massa annat som kretsar runt mig. En massa klydd och fix som jag måste fokusera på också och då blir det svårt att gå in helhjärtat för något.
.
Det kan i alla fall bara bli bättre och det får man se som positivt och försöka jobba på det som gör mig dålig. Det är en en dal i men bergodalbana men snart är jag på topp igen. Man kan ju inte alltid vara bäst ibland får man ta att man presterar dåligt. Det får man ja med sig och jobba på i framtiden för man ska ju lära sig av alla misstag. Detta kanske inte är ett misstag men man kan lära sig mycket ändå.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0