Jag vill inte såra dig, min vän!

Ibland känner jag att det är svårt att prata med mina närmaste vänner. Inte på det sättet ni tro, för jag kan prata om allt med mina vänner, nästan allt. För när något är fel, då är det lätt att gå och gnälla och klaga hos någon annan. Men varför inte säga det till den den gäller, vi alla skulle ju egentligen måtte mycket bättre av det.
.
Då tror jag det är så att jag vill inte såra mina vänner genom att säga vad jag tycker och tänker. Men egentligen kanske det är att inte säga som sårad dem mest. För jag vill ju veta om några av mina vänner tycker något är fel, då vill jag de ska säga det till mig. Visst kanske jag inte är superglad när jag först hör det men efter att ha tänkt efter en stund så vet jag ju att de säger ju bara detta för att de älskar mig. Och vill jag ska vara den bästa människan jag kan vara.
.
Jag tycker det är svårt att säga till andra, speciellt mina närmaste vänner men andra också. Jag gör allt för att mina vänner inte ska bli sårade och då blir det svårt att säga något som kanske kan ta illa vid fast jag bara menar väl. Jag vill ju inte säga något som kan såra dem men ibland är det bäst att säga det eller nästan alltid är det bäst att säga det. Annars blir det ju bara att det är jag som går och grubblar och surar över något som de inte ens kan göra något åt får de inte vet om det.
.
Man ska ju ändå kunna säga saker ärligt till varandra fast det kanske inte alltid är det roligaste att säga. För det blir bättre efter åt, när det inte finns något som gnager och skapar onödiga problem. Oftast kan man ju prata med sina nära vänner lättas, de är ju dem som förstår en och vet hur man tänker och tycker. Alltså är det inte så svårt för jag lovar att de flesta kommer förstå och inte ta illa upp fast att det kanske mer känns som man kommer såra dem.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0