Din eller Min?

Kan man säga att en människa är min eller din? Kan man liksom paxa en vän och säga att hon eller han bara är min vän?
.
Men man kan ju bli lite egocentrisk när det gäller ens vänner, för man vill ju ha dem för sig själv. Så detta är mina vänner och bara för att jag introducerar dem till dig så betyder inte det att du kan ta dem. Eller jag vet inte riktigt, det är det som är så svårt tycker jag. För man vill ju inte ta någon annans vänner, det gör man ju kanske inte.
.
Det kan bli så svårt för när man träffar andras vänner tycker jag. Man vill ju inte puta bort den andra vännen och på något sätt ta deras plats. Alltså finns det hela tiden en balans mellan vad som är rätt eller fel. Men vem vet ju inte vad som är rätt eller fel, jag vill ju inte komma i kläm på något sätt.
.
För det är ju kul att andra träffar nya kompisar men ibland känns det kanske som att man själv då kommer i vägen när två av ens vänner blir bra kompisar. I det läget blir jag jag egoistisk och tänker att hoppas de inte blir bättre vänner än vad jag är med dem. Men i bland tänker man kanske inte så mycket på andra utan sätter sig själv i centrum.
.

Kommentarer
Postat av: evelina





sv: du känner mig för väl...exakt dom jag gillar mest ;) <3

2010-09-06 @ 22:41:43
URL: http://epalmkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0