Var står jag?

Idag kom jag och tänka på en massa saker som började för ungefär ett år sedan. Eller mer hur mitt liv såg ut då och kom då på att det känns som jag står kvar på samma ställe fortfarande. Klart har det hänt en massa grejer under årets lopp men det känns ändå som jag fortfarande är i samma situation i livet.
.
Alla runt om verkar har gått framåt, kommit någon vart. Deras liv verkar har utvecklats och förändrats medan mitt är fortfarande det samma. Men så känner kanske alla. Fast mångas liv har ändå förändrats, det kan man ju se rätt fysiskt. På något sätt verkar alla ha påbörjat något nytt medan jag fortfarande står kvar.
.
Men fast mitt liv står kvar på samma plast känns det som jag utvecklats enormt detta året. Det har varit många händelser och människor som format mig. Jag har blivit en bättre människa på många sätt och hittat mig själv. Och det tycker jag känns så bra för visst har det varit en massa klyd och tjafs men det har ändå gjort mig till en starkare människa.
.
Alltså kanske är mitt liv inte så för ändrat men det är jag.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0