Tankar.

Varför kan man inte bestämma vad man ska tänka på? Eller jo visst, man kan ju det en del. Man kan ju fokusera på lektionen eller minnas något speciellt men man kan samtidigt inte sluta tänka på något som bara poppat upp i tanken. Det tycker jag är extremt störigt för om man försöker glömma blir man hela tiden påmind och massa känslor kommer tillbaka. Jag vill inte spela upp det som har hänt fler gånger i mitt huvud. Jag vill glömma, gå vidare och känna mig stark igen.
.
Men nej, nu är det ju så här att det man vill glömma tänker man på mer än allt det andra. Omedvetet så poppar tankar upp i huvudet som legat där i minnet och bara väntar. För så är det, det finns ingen utväg. Man får helt enkelt få något annat att fylla tankarna med, engagera sig i annat och försöka fokusera på något som är viktig. Men visst är det svår och ja det kommer ta tid. Men jag är glad ändå för det finns ju inget direkt jag kan göra, du kan ju sluta påminna mig.
.
Aja, livet får ju vidare och det kommer andra saker som inte vill lämna ens huvud och då kommer man tycka det är jobbigt. Men man får ju se det positivt då har man glömt det andra.
.

Kommentarer
Postat av: Faten

ja älskar o läsa dina inlägg,, jätte fin blogg du har ska försöka kommentera varje gångja läser dina inlägg

2010-10-19 @ 20:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0