R.E.S.P.E.C.T

Vi måste respektera andra oavsett vad dem tycker eller tänker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

SKa jag säga till dig en skiiit ärlig sak? Jag tänker alltid såhär som du skrivit. Jag måste respektera denna människa oavsett åsikt osv. Men ändå längst inne känner jag mig så respektlös. Du träffar människor som t ex säger att jag är med att man plågar djur, skit samma de är bara djur. Jag kan inte respektera en människa som inte kan respektera andra varelser. Fastän jag egentligen bör ''respektera'' denna människa för den sagt vad den tycker och känner helt ärligt. jag kan kanske accepterade det. Men respketra kan jag verkligen inte.



Det finns så många människor som påverkar en med sina åsikter så negativt att man ibland knappt kan acceptera de. Jag kan inte acceptera att en människa tycker det är okej att såra andra medvetet t ex. Fastän den andra har rätt att säga vad den vill och tycker OCH ''förtjänar'' att bli respekterad och accepterad. Men nej, det fungerar inte.

Men visst, tycker du om att äta kött och jag hatar kött. Klart jag ska acceptera det och respektera det. Du får äta vad du vill. Fast att snacka skit om någonting jag uppskattar, nja, man kan nt respektera den andra personen som ändå pratar orespektfullt om något man tkr om.

Jag har säkert repeterat mycket, men ja, hoppas poängen kmr fram!



Walaa

2010-11-08 @ 19:38:21
URL: http://lalidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0