För kort?

Jag gillar höstlov men samtidigt får jag inte så mycket gjort. För det blir alltid så att jag planerar inget direkt och så vaknar jag sent sedan har alla redan bestämt när jag väl är redo. Men det är skönt att inte göra så mycket heller förutom att jag blir väldigt rastlös. Alltså kan man ju säga att jag är väldigt kluven.
.
Men visst vill man utnyttja lovet till max och men hur gör man det. För ska man inte sova ut och ta det lugnt, njuta av att man inte behöver gå upp kl6 och att man inte är i skolan och inga läxor. Men samtidigt vill man hinna med så mycket under lovet som man aldrig hinner annars, träffa kompisar och göra saker man inte hinner eller kan annars.
.
Jag hinner aldrig med allt det jag vill göra under mitt lov, det beror nog på att jag har en tendens att slappa bort dagar istället för att utnyttja dem. Och så är jag lat, jag orkar inte fixa och planera så då blir det all mina idéer rinner ut i sand. Men det finns ju en massa tid och varför kan man inte göra något annars när man inte har lov. Det finns tid om man vill och planerar.
.
Alltså är det bara att nyttja den tiden man har i vanliga fall så blir det inte sådant berg av grejer man vill göra på lovet. Dör det finns ju inte hur mycket tid som helst fast man tycker lovet är långt.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Att göra ingenting är också att göra någonting. Jag tycker inte man ska planera någonting till lov, allt ska komma spontant. Man ska vakna sent, slappa ur sängen, få ett sms, dra på sig kläder och gå ut. Man ska slösa bort tiden på ingenting. Alltså detta älskar jag som fan! att leva utan krav, att inte behöva tänka. (visst, jag hade lite ångest sista dagarna för jag inte hade öppnat matteboken/svenskboken).

Fast egentligen, man ska ju göra det man njuter av. Njuter man av att plugga under lovet så är det bara att göra det. Njuter man av att ba ut och sporta eller kanske träffa vänner så ska man göra det. Så länge man känner att man gjort det som känns bäst för en och känner sig nöjd så är det egentligen skit samma vad man gör. Men jag personligen älskar att göra ingenting! :D

2010-11-08 @ 19:25:52
URL: http://lalidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0