bara jag..

Varför är det inte bara vad jag tycker? Utan det är alltid vad alla andra runt om mig också ska tycka. Varför är det inte bara mina känslor som spelar roll? Jo för jag vill att alla andra ska tycka om mig, jag vill inte någon ska prata skit om mig eller tycka illa om mig. Därför görs alla mina beslut med på verkan av dom runt om mig. Och visst är det väl bra att jag tänker efter och så men ibland kan det vara riktigt dåligt.
.
Just nu vet jag precis hur jag känner, precis hur jag vill ha det och mina känslor är starka. Ändå tvivlar jag bara för jag undrar vad alla andra kommer tycka, är jag verkligen så mesig? Liter jag inte på mig själv helt eller är det bara för att jag vill alla ska tycka om mig? Jag har ingen aning varför jag hela tiden vänder in andras åsikter i mina val. Skäms jag?
.
Så länge mina känslor är starka borde jag skita i alla andras men ändå kan jag inte det.
.

Kommentarer
Postat av: pappa

Skit i andra tänk på dig själv

2010-11-29 @ 07:18:30
Postat av: Walaa

hur mycket man än skiter i folk, hur mycket man än försöker inte bry sig om vad folk tycker, hur stark man än är, så blir man ändå påverkad av människor runt omkring. vad kan det då bero på? Det kanske är meningen att det ska vara så. Jag tror att gud skapade oss beroende av varandra för att ingen ska behöva leva isolerad från de andra. Fast vi människor som vanlit har utnytjat detta på fel sätt. Istället för att ge varandra stöd, så beter vi oss som svin och snackar skit. .

Det du behöver veta är att det är inte fel att bli påverkad av andra runtomrking, så länge det finns en gräns. Det ska aldrig sluta med att du gör en sak du inte vill bara för att andra tycker det är rätt.

2010-12-01 @ 19:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0