Nu får jag ta mig i kragen.

Ja, nu kan jag inte neka det längre, jag är stressad. Visst går det och ignorera och det har jag gjort väldigt länge. Men nu är det svårt när stressen har blivit en fysisk smärta. Magkatarr Yeay! Alltså är det från och med nu mycket planering och försöka ta det lugnt som gäller. Speciellt jag som är så oerhört duktig på att ta det lugnt ska nu ordna upp mitt liv så jag har tid att bara va.
.
Så detta blir en utmaning kan man säga. Det värsta är att man kanske inte hinner med allt man vill göra om jag nu måste ta det mer lugnt, och då blir det ännu ett stressmoment. Alltså får jag försöka prioritera bort vissa saker och komma på att jag egentligen inte behöver eller vill göra detta.
.
Nu måste jag verkligen tänka på mig själv i första hand och inte göra en massa saker åt andra. Jag måste helt enkelt säga nej och effektivisera min tid lite bättre. Och det är jag verkligen inte bra på, det kommer alltid hundra andra grejer jag vill göra och så skjuts det andra upp. Det jag egentligen borde göra. Så nu är gäller det att tänka på min kost, planering och mig själv. Så hoppas jag att det snart lägger sig igen.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Det värsta som finns är stress som man orsakar alldeles själv och som man kan få stopp på, men samtidigt inte kan och man bara stressar sig själv i onödan. Jag kan tänka såhär: shet shet jag har prov om 5 dagar, jag måste plugga, jag är skit stressad, men skit samma jag gör det imorgon. Nästa dag säger jag precis samma sak och nästa samma sak. För varje dag blir jag mer stressad och så säger jag, skolan stressar mig. egentligen är det jag som stressar mig själv.



Sen ibland, som du säger så stressar man sig själv bara genom tänka på att man inte hinner med att göra allt man vill. Och det tycker jag är något man inte styr. Som exemplet där uppe med skola. Det är de värsta som finns. Man vill hinna med allt och det mesta, och i slutet blir det inget alls. Att människor vill att man ska ställa upp för de gör inte saken lättare. Fast vetdu? Jag har egentligen inte de problemet att jag nt hinner med allt det jag vill. jag kan ibland inte göra något på dagen, bara ha skit tråkigt och göra precis INGENTING. men ändå känner jag mig stressad på kvällen för att jag slösat en dag i mitt liv i onödan. Kommer jag få tbx denna dag?

Det som stressar mig mest är om jag kastar bort mitt liv i onödan. Om det verkligen är värt att vakna varje dag och göra samma tråkiga saker. Kommer jag ångra dessa dagar? Kommer jag tänka sen, jag borde gjort si och så. Det är de som orskar största stressen i mitt liv. Att tappa bort hela min ''ungdom'' genom att göra inget. Läskigt



Walaa

2010-11-19 @ 20:31:49
URL: http://lalidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0