Tomt men ändå inte..

Jag har så mycket att säga, så många ord och meningar. Alla funderingar och tankar jag har i mitt huvud ändå kan det vara så svårt att få ner dem i text. Jag har så mycket jag vill resten av världen ska få veta, reagera över och se hur det är. För ibland eller rätt så ofta så känns det som om människor runt om mig inte förstår eller ser. Det kan väl inte vara så svårt att läsa mig, eller är jag så duktig på att dölja mina känslor? Jag tycker inte det, jag tycker att man direkt kan se i mitt ansikte hur jag känner och mår. Men ändå verkar det inte var många som förstår.
.
Så därför kan det bli lite tomt här i bland, då jag inte vet hur jag ska forma mina känslor och tankar till ord. Hur jag ska få dom att hänga ihop och bilda något som är förståeligt. Men även när det händer mycket i mitt liv, då när jag är mitt i det och inte hunnit sätta känslorna på rätt plats. Då kan det bli mycket tomt, även i mitt huvud. En förvirring som kan göra en galen för jag vill ju bara förstå. Då blir det tomt.
.
Men även när det ät tomt, då det inte finns något att skriva om. Det händer inget i mitt liv, bara en massa skola och inget annat får plats i tankarna. Då när inget är intressant och uppseendeväckande, då blir det tomt.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Vetdu? det finns en sak jag lärt mig och jag kommer tro på denna sak tills min sista dag i detta liv. Problemet är inte att det är svårt att läsa människor, eller att människor inte förstår. Problemet är att människor inte VILL se eller förstå. Alla försöker låtsas om saker, låtsas om människor de älskar bara för att de inte mår bra. Bara för att man själv inte ska bli påverkad. Jag säger inte att alla människor blundar för det, nej det är inte sant. Alla ser ju inte att man är ledsen t ex . Men jag kan inte tro att ALLA inte ser. Det värsta jag vet är när någon säger, hur mår du? du säger jo det funkar och frågar själv. Då börjar de babla om alla sina problem. Jag känner mig så ledsen då, inte för att jag inte bryr mgi om deras problem eller skiter i. Utan mer för att de ställde frågan om hur jag mår bara för att komma till det vitkigaste, sig själva. Ibland känner jag, varför blir jag inte själv så? Ändå lite mer egoistisk, (jag är egoistisk, men inte när det gäller sånt). Men sen tänker jag, om jag blir så, då blir de idiotera fler. Varför ska jag gå över till den sidan och inte de till min sida. Varför ska man ibland bara blunda för saker för att må bra själv. Problemet är att folk inte inser att man inte kommer må bra när man vet att andra mår dåligt och låtsas om det. För när man låtsas om det så ändras inget. Man vet längst inne att den där människian behöver min hjälp, den vill att jag ska visa att jag ser, den tror på mig.



Så blunda aldrig ögonen och om andra gör det. Det är de som bryr sig som gör rätt :)

/ Läli

2010-11-19 @ 20:38:41
URL: http://lalidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0