Pojkvän eller inte pojkvän?

Varför är det alltid så jävla viktigt, om man har en pojkvän eller inte. Jag menar jag är fortfarande samma människa oavsett om jag har en kille eller inte. Det är så mycket status eller vad man ska säga, att man är lite bättre om man har pojkvän. Men varför skulle det vara så, exakt som det är synd om oss som är singel. Jag vet inte om jag tycker det eller jag vet att jag inte tycker det. För det är väl klart att det inte är synd om oss.
.
Och varför ska man vara sökande bara för att man är singel? Så bara för att jag inte har någon vid min sida är mitt liv en enda skattjakt. Nej det kan jag säga att det är den inte, men klart vill jag också ha en pojkvän någon dag. Men bara för att jag inte har en nu är jag inte olycklig
.
Detta gör mig verkligen arg, okej lite överdrivet kanske, när alla tror att man är lite bättre om man har pojkvän/flickvän. Att vi andra ska gå och vara avundsjuka och se upp till dem. De kanske inte tänker så men så känns det. Som om jag sitter och tänker oh varför har jag inte det som dom. Det är ju bara fjantigt. Som att livet är mycket enklare med en partner och inga problem finns. Jag säger bara bullskit!
.
Det finns en massa problem i deras liv också. Andra problem an mina kanske men nu behöver jag bara tänka på mig själv inte ta hänsyn till någon annan. Det behöver jag verkligen om jag ska dela mitt liv med någon annan. Dela mitt liv, det säger ju allt. Men visst båda liven har sina för- och nackdelar. Alltså ska man inte säga att det ena är bättre än det andra.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Vetdu vad det allra sorgligaste är? att det finns verkligen människor som blir påverkade, som ser upp till människor med pojk/flickvän. Som tycker att det måste vara något fel på de för att de inte har en partner. Som nästan skulle ta vem som helst för att kunna säga ''min kille gjorde si och så''. Jag tycker om att vara singel. Känna att jag inte har några krav, inte behöver tänka för mycket på en annan. Det låter elakt, men ibland har man knappt tid att tänka på sig själv och så måste man räkna med en annan person(stackars mammor och pappor). Visst vill man någondag dela sitt liv, kärlek och allt det där med en partner. Visst blir man lite avis ibland när man ser ett jättegullit par stå och kramas. Visst kan man längta ibland. Men allt har något positivt i sig och något negativ. Koncenterar man sig på det positiva i den sitatuionen man befinner sig i, så kommer man vara glad över det man har tillfällit. Och samtidt lätt kunna få det man inte har. För letar man för mycket, så kommer man aldrig få. Det är som när man är på stan, du vill desperat ha en klänning, du hittar ingenting. en annan gång när du bara är ute för att kolla runt. Där står den fina klänningen framför dina ögon och väntar på dig. Så enkelt är det! :D



Läli

2010-11-08 @ 19:21:56
URL: http://lalidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0