Normal

Jag hatar ordet normal. För vad är egentligen normalt? Hur ska man vara/bete sig/tänka/umgås/säga för att vara normal? Det finns inget svar på den frågan för ingen vet riktigt vad normal är. Vi alla känner nog oss onormala, jag tror ingen kan säga att jag är helt normal. Och samtidigt som vi vill vara "normala" vill vi vara unika och speciella. Hur fan går det ihop? För normal är väl att vara som alla andra.
.
Så många gånger jag mått dåligt över att jag tyckt jag inte varit "normal". Så många gånger jag tänkt det är ingen annan som tänker/beter/mår/är som jag. Då kan frågan "Är jag onormal?" lätt komma upp i huvudet. Och då vill jag bara säga NEJ det är jag inte och ingen annan heller. För jag lovar att det finns andra som känner likadant, man är inte ensam. Det finns ingen i hela världen som är normal.
.

Kommentarer
Postat av: vicky

Mått dåligt över att inte känna sig normal har nog de flesta någon gång råkat ut för.

Men om man sen slår upp ordet normal får man fram förklaringar som :

ordinär, vanlig, lagom, genomsnittlig, som inte avviker från den grundläggande typen.

så för mig känns det som att normal är ett ord som med all rätt borde sluta användas för i nuläget finns där ingen bas/grund för hur en människa är. VI alla är som vi är, olika på alla sätt och viss men lyckas ändå ha flera saker gemensamt. Så om vi vill använda deras betydelse skulle jag vilja säga att vi alla är onormala.



P.s älskar dig vännen för den du är, vare sig du läggs under kategorin normal eller onormal <3.

2010-11-10 @ 21:24:17
Postat av: Walaa

ska jag berätta något sjukt konstigt? som inte alls stämmer ihop. Jag har en av mina närmaste vänner, hon har pratat med mig om det som du skrivit där uppe. Att hon känner sig ibland onormal, att hon försöker göra allt för verka normal, att man vill passa in osv. Då sa jag till henne, vetdu? jag har aldrig någonsin tänkt på detta sätt, jag är nog ONORMAL. Kolla! man tänker på det omedvetet. jag har aldrig tänkt på att jag vill vara normal, eller ens passa inte. men bara för jag inte känner som de flesta kanske gör så sa jag utan att tänka att jag nog är onormal. Hon påpekade det och jag blev vettskrämd. Shit, tänk att man får denna sak omedvetet. Det är nog samhället, människorna runtomkring som bildar detta. Jag har aldrig tänkt, jag klär mig i detta för jag ska se ut som alla andra, eller jag ska göra så för att passa in. Men jag tror faktiskt att denna tanke finns där omedvetet. Man tänker det utan att tänka det på ngåot konstit sätt. Jag tror att man inte kan komma ifrån detta, pågrund av att man inte styr det. jag styr det iaf inte. Jag visste inte ens att min hjärna tänkte så! :O



Sjukt läskit, hah Walaa

2010-11-11 @ 22:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0