Det snurrar i min skalle.

Så mycket tankar och funderingar, problem och lösningar som jag har i mitt huvud är ofattbart. Men det är väl inte så stor skillnad jämför med någon annan. För vi alla har en massa funderingar och tankar, det kanske ibland känns som det är bara jag som mår/känner/tänker så här. Då har du fel, för vi alla är ju människor och har likadana hjärnor. En människa går igenom ungefär samma stadier, visst är det på olika sätt men jag tror att vi ändå går igenom ungefär samma problem.
.
Vi går alla igenom puberteten, skolångesten, gymnasietiden, tonårsdepression, ensamheten, beslutsångesten, vuxenångesten och en massa andra problem. Alltså är vi inte ensamma om hur vi mår. Det hade jag velat höra varje gång jag känner mig ledsen för då hade jag mått bättre. Jag hade kanske inte känt den frustrationen över att ingen är som jag .Då kanske jag skulle förstått att det finns någon annan som går igenom samma sak.
.
Det sista men vill känna är att ingen förstår en, att man inte har någon att prata med. Den känslan vill jag inte uppleva fler gånger. För när man känner att ingen förstår en börjar man leta fel hos sig själv, vad man gör för fel. Allt detta att någonting är fel, varför skulle något vara fel. Men oftast är det bara i en själv man letar men kan det kanske inte också bero på dom runt om. Ibland kanske dom runt om inte förstår eller uppfattar dina signaler, ibland kanske man måste vara övertydlig. För det är verkligen aldrig fel på någon. Om det är en själv som kommit fram till det eller någon säger det till en så bara säg att det är inget fel på mig jag är lika rätt som någon annan.
.
Man måste tro på sig själv, lita på sig själv och framför allt lyssna på sig själv. Men säg aldrig att du är fel eller onormal för du är perfekt, lika bra som någon annan. Vi alla är ju människor.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Vetdu? precis när jag läste att man tror det kanske är fel på en själv så tänkte jag det du skrev precis under haha! Det är inte fel på en för andra inte förstår, det är bara det att man förväntar sig att den framför en ska förstå allt bara genom att man säger så lite . MAn ''överskattar'' förståendeförmågan hos människan framme. Man räknar med att den sitter i ens hjärna och ser situationen som spelas upp när man t ex berättar att man känner sig ensam och sviken. Jag har själv haft sådana problem, att ingen förstår. Men då beror det mest på att jag själv, förstår mycket och om människor pratar lite. Då förväntar man sig att den andra ska förstå lika lätt. Men det kan man egentligen inte förvänta sig, om man tänker logiskt.



Du har så rätt i att säga att alla människor har precis samma problem. jag tycker att det som skiljer problemen är hur vi ser de och hur vi hanterar de och sedan löser de. Vissa kan ha ett problem, som t ex att inte ha en pojkvän. För vissa är det ett sort problem. jag genomgår samma ''problem'' jag har ingen kille. Men jag ser det inte som ett problem, jag ser de som något normalt, som ja, ett val kanske. Medan en annan kan seriöst må skit och fundera på sjmord. tro att hon är skitful och vilja begå självmord. Problemen är exakt exakt exakt på pricken den samma, men hur vi tänker och allt det där, formar problemen på olika sätt.



Walaa :D

2010-11-11 @ 21:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0