Trött?

Efter en viss halv av blodsocker känner vi oss trötta. Efter en viss mängd sömnlöshet känner vi oss trötta. Efter en viss mängd stress känner vi oss trötta. Efter en viss mängd problem är vi utmattade. Ändå är jag inte trött. Visst är kanske jag inte i toppform och känner att min engagemang är hundra procentigt. Men det finns ju två sorters trötthet, mental och fysisk trötthet. Jag kanske inte har bränt ut mig helt under detta året fast det känns som jag stressat en fel. Eftersom jag inte nu är helt utmattad, kunde jag gett lite till? Då kanske det inte hade funnits det som stör mig, att jag var så himla nära men ändå inte tillräckligt. Men man kan ju alltid vara efterklok. Så har jag verkligen gett mitt allt och lagt ner hela mitt huvud i varje tanke? Nej, det har jag inte. När det finns 15 olika saker jag måste göra och alla lika viktiga. Kan jag inte ge hundra procent till något. Jag kan inte släppa allt runt om mig och bara fokusera på en sak. Och jag hoppas jag blir bättre på det undre åren men tror aldrig jag kommer bli bäst på det. Jag vill vara bäst på allt och jag försöker mitt bästa. Men jag kan ju inte alltid vara bäst, tyvärr. Hur mycket jag än vill så kan jag bara göra mitt bästa och det kanske inte är allra bäst men jag borde vara nöjd ändå. Det är något jag måste inse att jag är bra fast jag inte är bäst. Man ska inte ha så höga mål att man knäcker nacken för att se dem. Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Jag är en sådan person som försöker hela tiden säga till mig själv, nej walaa, du har verkligen gjort ditt bästa. Du ska inte sitta nu och känna varf gjorde jag nt si o så. Det är alltid lättare att ångra sig och tänka ''men jag kunde gjort så..''.

Därför ska man liksom bara känna jag har kanske inte kalarat det bra den häör gången, nästa gång kämpar jag mer. det är nt lätt, men man får liksom försöka tänka så. Och som du säger, det värsta är att man har så mkt man måste ge 100% till. Ibland ger man upp totalt... och då blir det sjuukt skitit.

Men man får hoppas att vi lyckas och ingen kan va bäst på allt :) Alla vi är olika bra på olika saker haha!



Walaa

2010-06-01 @ 14:52:44
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0