Krav.

Vi alla har olika krav på oss själva och andra. Vi alla sätter mål vi ska lyckas och krav på hur vi ska vara eller bli. Vissa har lägre krav än andra, vissa har för höga krav, andra för låga. Våra krav är påverkad om människorna rund om en, sig själv och miljön man befinner sig i. Krav är något man måste leva med och kämpa med varje dag hela livet.
-
Jag har väldigt höga krav när det gäller till exempel skolan, eftersom jag vill bli något stort och jag vill lära mig allt. Helt ärligt så vill jag kunna allt, göra allt, veta allt, känna alla. Mina krav kanske är höga och de flesta kanske till och med tycker de är för höga för mig. Men det är mina krav alltså är det jag som måste kämpa med det. Det är jag som blir besviken om jag inte uppnår de kraven och jag som blir glad när jag gör.
-
Sedan har man även krav på andra med. Jag har krav på mina vänner och människorna runt mig. På mina lärare, föräldrar, bror, vän, ovän, busschaufför, alla helt enkelt. Kraven är olika för de olika människorna, olika höga och gäller olika saker. För såklart har jag ju inte samma krav på en busschaufför som på en vän, visst vissa krav är samma men de flesta inte. Jag kanske inte blir lika besviken om mina krav på de inte uppfylls men klart all jag blir besviken.
-
Så när ens krav på är uppfyllda skapas nya krav, detta händer eftersom som människa vill man utvecklas.
-
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0