Komplimanger

Jag får alltid ett stort leende på mina läppar när någon ger mig en komplimang. Hela min dag blir bättre och jag känner mig bättre. Men så är det väl för alla, alla uppskattar att få komplimanger och att någon pratar väl om dig. Det visar ju att folk tycker om dig och att de lägger märke till dig.
.
Men det jag egentligen vill säga med detta inlägg är hur vi borde ge mer komplimanger till varandra och verkligen säga till när vi tycker något. Klart ska man visa ens tacksamhet gentemot ens vänner men även om man ser någon på stan som har en snygg tröja borde man säga det. Visa att man gillar dem och så. Varför inte yttra vad man tycker om andra när det är positivt för man känner sig både själv bättre men även de man ger komplimangen till.
.
Så alltså tycker jag vi borde säga till när vi tycker människor är snygga eller är snälla!
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

ett sådant inlägg behövdes. Vi kommenterar och ser bara andras brister! Ögonen söker alltid fel och brister hos andra för att dölja sina egna!

Man ska verkligen säga till när man tycker att någon/något är fint. Som du säger man uppskattar det vekligen och hela dagen kan bli ljusande på grund av en liten kommentar. så varför inte öka det?

2010-05-07 @ 21:53:09
URL: http://lalid.blogg.se/
Postat av: jessica

Håller med totalt!



Kramar

2010-05-07 @ 22:31:02
URL: http://jessica-louise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0