Jag bryr mig inte!

Hur många gånger säger man inte det men samtidigt bry man sig så mycket. Jag har i alla fall sagt det många gånger istället för att vara ärlig. Samtidigt som jag då ljuger för dem runt om mig, ljuger jag för mig själv. För det är lättare att skjuta det ifrån sig istället för att ta det till sig, mest kanske för man kan bli sårad eller känna sig obekväm. Det kan ju även vara så att man inte vill visa att man bryr sig, skäms över det eller orkar inte ta en strid som kanske kommer.
.
Men våga att säga att man bryr sig, det är bättre än att hålla det inne. Om de runt om dig respekterar dig respekterad de även din åsikt. Man ska vara stolt över den, det är det enda som verkligen är ditt eget. Det är i alla fall ofta jag inte orkar ta upp min åsikt det är mycket enklare att bara tycka med, men då kan man inte heller säga något sen om man tycker det är fel eller så. Alltså är det mycket bättre att säga var man tycker istället för att bara säga att man inte bryr sig.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: walaa

Jag uppfattar det du pratar om som två olika saker. Att låtsas att man inte bryr sig är inte som att inte våga säga vad man tycker. Vi säger jag har fått ett ig i Kemi, då säger jag äsh jag bryr inte mig (såklart äre inte sant). Då har det ju inte med min åsikt att göra utan mer med att jag ljuger. Och mest för mig själv (alltså skadar jag inte någon annan än mig själv, egentligen). Men när du inte berättar din åsikt så ''ljuger'' man för andra. Vissa kan göra det för passa in, andra för att de inte orkar ( som du säger). Så jag vet inte.



Jag äääääälskar säga vad jag tycker, och älskar ännu mer när andra inte tycker det samma. Man får då nya ideer och hör hur andra tänker. Man kanske blir övertygad eller så övertygar man den andra. Men ibalnd ljuger jag om att jag nt bryr mig. Meen jaah, jag vet ju längst inne att jag ljuger HOOST haha

2010-05-04 @ 21:43:02
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0