Halvfullt

Optimism är en syn på livet, där man bevarar en syn på världen som positiv. Optimister tror generellt att människor och händelser är ingående goda, och att de flesta situationer slutar bra. Från Wikipedia
-
En vän sa till mig efter vi diskuterar en sak att hon aldrig sett min optimism innan. Och visst stämmer det säkert, jag kanske inte alltid är så optimistisk men jag försöker vara det i de flesta lägen. Eftersom man mår bättre av att se det från den ljusa sidan och inte gräver ner sig lika lätt. För som det sägs så kommer det alltid något bra med det dåliga, så då får jag ju tro på det och hoppas. För istället för att klaga på allt som är dåligt och sura uppskatta istället det positiva och jämför inte ditt liv med någon annans. Det blir nog lättare att leva om jag ser att varje situation kan göra det bättre och att det för med något bra.
-
Jag tror alla människor är goda, sen är inte allt människor gör gott. Men bara för det kan vi alla göra misstag eller hantera en situation fel. Alltså måste vi komma ihåg att vi alla är människor och därför inte vara så hårda mot varandra. Utan förlåta människor agerande och gå vidare, det finns ingen anledning till att sura det gör bara att du själv blir på dåligt humör. Måste man inte ha den insikten om att alla människor är goda? För hur ska man annars kunna lita på andra människor eller lära känna andra?
-
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: vicky

Känns som jag var personen som fick dig i dessa tankar idag, kanske har jag fel?!! Spelar ingen roll, ska försöka va optimist även dagar som denna framöver :)<3

2010-05-26 @ 22:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0