Är jag egentligen så stor?

Ofta ställer man sig själv en massa frågor och ofta får man nog inga korrekta svar. Jag ställer mig själv frågor varje dag. Är detta rätt? Är detta jag? Är detta fel? Är detta dem? Ställer frågor om mina handlingar och mina beslut. Men en fråga jag har tänkt på en del den senaste tiden är. Är jag viktig, betydelsefull och ihågkommen? Är min åsikt viktig? Är mina känslor betydelsefulla? Ibland kan jag tveka, ibland vet jag inte svaret. Jag kanske inte är så stor som jag trodde. Jag kanske är så mycket mindre att vad jag tror och vill. Men det kan jag inte veta, alltså blir jag så stor som jag tror för mig själv. Människorna runt om mig kanske inte vill höra min åsikt eller ge mig deras tid. Det är inget jag vet och jag får chanse och tro. Jag har långt ifrån bäst ännu längre ifrån perfekt men jag vill ändå se mig själv som stor. Om jag kanske inte är det nu så vill jag bli. Jag vill att mina åsikter ska vara viktiga, människor ska vilka lyssna på mig. Jag vill åstakomma något i mitt liv, jag vill förändra och det måste jag vara stor. Men så länge får jag kanske vara liten och mindre betydelsefull. Jag kan ju inte förvänta mig att vara storslagen från början. Jag hoppas ändå att jag är betydelsefull kanske inte för alla i världen men i alla fall för några. Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Vad är det som gör oss människor olika?

Många kan tycka utseendet, men jag tycker att det är åsikterna. Vad man tänker och tycker, det är ju det som gör oss olika, intressanta. Därför är sjukt intressant (för mig iaf) att höra andras åsikter, att få själv dela med mig. För det är ju så man liksom komunicerar, får lära känna nya saker och nya världar. Ibland kan jag känna som dig, bryr de sig ens om vad jag tyckeR? för de finns många människor som är såpas upptagna att de inte längre ser folk runtomrking. vill varken höra eller ge en chans. Och man blir ju ba själv påverkad sjukt dåligt.



Sen ibland kan åldern spela en stor roll. Ju äldre man är desto mer erfaren blir man. Därför kan synen på saker och ting ändras. Men bara för att man är yngre så betyder det nt att man nt kan tycka något, ha en åsikt och lära sig lyssna på andra



Walaa

2010-06-01 @ 14:37:31
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0