Är det verkligen lättast att vara sig själv?

Eller kanske är det lättare att vara någon annan? Det är nog mer så här, tror jag, att det är både är svårt att vara sig själv eller någon annan. Jag vet det är en väldigt konstig fråga och säkert är det många som snabbt kan svara vad det tycker. Men finns det verkligen ett som är lättare än det andra? Det tror inte jag.
-
Många säger att det är klart man ska vara sig själv och att det ska vara det enklaste. Men man kanske skäms över någon sida man har, man kanske inte alls är den personen alla andra vill man ska vara. Man kanske inte själv är nöjd med den man är. Är det då enklast att vara sig själv?
-
Att vara någon annan säger säkert många är fel. Om man vill anpassa sig och göra som man passar in med människorna runt om sig då är man ju inte någon annan. Då har man valt ut de bitar man vill visa och döljer andra. Man kanske inte alltid vågar säga vad man tycker eller vågar visa vem man är. Då är man inte helt sig själv. Det kanske är lättare att vara någon annan. Man kan ju själv då visa vad de andra vill se. Men det kan ju även vara svårare eftersom man själv då trycks undran och ens självkänsla och självrespekt kanske försvinner.
-
Jag kan säga att jag inte 100% alltid är mig själv. Klart är jag min själv så mycket som jag kan men man behöver inte alltid säga vad man tycker och tänker, eller visa att detta är jag. Ibland kanske man får sätta sig själv åt sidan och kanske vara någon annan en liten stund. Annars hade onödiga konflikter uppkommit och tvister som inte alls behövs, så vissa grejer man tycker ska man hålla för sig själv.
-
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0