Vänner

Just vid denna ålder som jag är i nu ökar och förstorar man sin umgänges krets. Man börjar på gymnasiet och lär känna en massa nya människor. Samtidigt har man kvar de närmaste från innan, de som är ens riktiga vänner. Under ettan av gymnasiet "rensar" man bort vänner som inte står vid ens sida hela tiden och alltid stöttar en. Det är de riktiga vännerna man har kvar samtidigt som som man själv får nya vänner men också dem. Sen lär man känna deras nya vänner och då utvidgas ens krets. Men under denna tiden kan det vara en del jobbiga perioder eftersom man växer ifrån varandra och går olika vägar. Men det kanske är bättre att ta avstånd från varandra ett tag och se hur allt utvecklas. Man kanske fortfarande kan vara nära vänner eller inte men man hittar varandra om man ska var tillsammans. Jag vet! Vi alla förändra under denna tiden, vi utvecklas och formas till den vi ska vara. Så det är klart att vi går olika vägar. Men de vänner som står på ens sida i våt och tort, de kommer inte försvinna. Riktiga vänner älskar en med alla sina brister och står ändå kvar fast man är förjävlig ibland. Det är de vännerna som står kvar fast man inte haft tid eller energi och bryr sig om en fast man kanske inte lagt någon energi på dem. Det är den vännerna man ska hålla fast vid så hårt man kan och aldrig släppa taget om. Jag är verkligen tacksam över alla underbara vänner jag har och som jag älskar med hela mitt hjärta. För utan er hade jag inte varit någonting. Jag hade inte klarat av alla hinder som finns i livet. Ni är mina staket som stöttar mig genom livet. Ni är verkligen guld värt. Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

vad fint skrivet och faktiskt berörande. Att man vet vad en riktig vän är, tyder på att man själv är en :D!

2010-03-05 @ 17:46:55
URL: http://lalid.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilket bra inlägg, förstår precis vad du menar!! Finns alltid här för dig <3

2010-03-05 @ 21:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0