Glädjas åt andra!

Oj det var verkligen länge sedan det kom ett inlägg här, men jag får väl skylla på, som alltid annars, att jag inte har någon tid. Och sen varje gång jag har tänkt jag ska blogga har det ältat samma tankar som innan och så blir jag inte jätte motiverad till det. Men nu kommer ett eller två!
.
Att vara glad för någon annans skull tycker jag är svårt visst kan jag glädjas åt andras framgång men det finns hela tiden en egoism som tänker varför går det inte så för mig. Jag gläds ofta åt andra människor och blir klart glad när det går bra för dem men vi alla kanske känner att vi även vill vara så eller få det eller något annat. Det finns alltid ett begär, tror jag, att vara bäst, att vara på toppen av alla andra. Men vi kan inte alltid vara bäst och vi alla är bra på olika saker. Så gläds åt andra fast att ni själva kanske känner en liten avundsjuka eller bitterhet. Jag känner ofta så men de människorna förtjänar det säkert lika bra som en själv om inte bättre. Vi alla har våra framgångar och vi alla våra nedgångar och så klart ska vi då visa medkänsla även då det går bra.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

jag blir alltid glad för andra människor men helt ärligt finns det ändå något inom mig som liksom känner ''Ooh, önska att jag kunde klara det''. Jag tycker denna sorters avensjuka gör att man kämpar mer och liksom riktar allt framåt! Men man ska liksom inte förstöra för andra bara för att de är bättre på saker man själv inte klrara av lika lätt.!



Smart inlägg

2010-03-24 @ 17:50:01
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0