solitary hours.

Jag har funderat mycket på just ensamhet. Det är mycket tankar som handla om det. Mest det att jag både fruktar och längtar efter ensamhet. Som jag nämnt i ett tidigare inlägg finns det ju två olika sorters ensamhet, den ofrivilliga och den frivilliga. Och då kan du säkert förstå varför jag fruktar och längtar, för något jag verkligen har kluvna tankar om är just ensamhet. Jag hatar verkligen att vara ensam om jag inte valt det själv.
.
Men då jag känner mig mest ensam är när jag är som mest omringad av andra människor. Fast jag har en massa människor runt om mig känns det inte som jag har en given plats i den blandningen av människor. Det kan vara bland människor jag inte känner men också bland de jag känner. Därför tycker jag alltid det är bättre när man är två som gör någonting, att jag alltid har en given att prata med. Detta är något som kan göra mig väldigt frustrerad eftersom jag inte vill det ska vara så. Jag känner mig inte helt självständig och blir lätt lite osäker och obekväm i hela situationen.
.
Så ensamhet kan både vara bra och dåligt, men jag tycker att den värsta ensamheten är den då man är omringade av människor och känner sig helt ensam. Men när jag är med mina vänner känner jag mig aldrig ensam eftersom jag är säker och bekväm runt dem.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Wieee, det har jag faktiskt tänkt på förut! ''Ensamhet är en plats man kan/vill besöka, men inte stanna på'' något sånt var ordspråket iallafall. Jag är kanske lite tvärtom dig, jag trivs mer när det är många. Då alla bablar på, alla e glada och livliga. Jag gillar att umgås med stora grupper. Men visst, ibland vill man också vara mindre och ha ett allvarlit snack eller sådär.



Jag hoppas att ingen ska behöva känna sig ensam.. inte du heller :) Never

2010-03-10 @ 09:44:46
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0