Övning ger färdighet.

Övning ger färdighet, det är vad dem säger men jag säger blä på det. Jag tycker inte om att repetera och öva in saker fler gånger. Jag tycker om att kunna saker direkt, men tyvärr är det inte alltid så. Vi alla måste öva på saker innan vi kan dem, ju fler gånger man gör någonting desto bättre blir man. Det stämmer ju helt riktigt men visst är det tråkigt, det hade varit bättre att ha fotografiskt minne istället för att behöva läsa en text 4 gånger innan man kan det. Det hade varit bättre om man var lika bra som Zlatan i fotboll direkt istället för att behöva övat sen man var 2 och ett haft. Tyvärr är det väldigt få som har fotografiskt minne och är lika bra på fotboll som Zlatan men livet hade varit så mycket enklare om allt hade varit klart efter en gång. Men vi alla kan inte vara lika bra på allt för då hade vi inte varit människor som är ett "flockdjur". Vi alla står för en del i samhället, något vi ska bidra med.
.
Så nu får jag bara ta och börja öva på allt jag vill bli bättre på, men då kommer mitt eviga problem, var ska jag få tid till allt övande. Jag vill vara bäst i allt och det har nog de flesta som känner mig redan märkt. För att bli bäst måste jag öva för jag är verkligen inget underbarn som kan allt direkt. Jag måste öva otroligt mycket för att kunna saker, det kommer inte lätt för någon. Vi alla måste kämpa, mer eller mindre, för att bli så bra vi vill bli. Så om övning ger färdighet måste jag öva om och om igen för att bli bäst. Jag får väl säga att jag är lite butter över att allting inte är lätt men samtidigt gillar jag ju utmaningar, ajja jag får öva hela livet så jag hela tiden blir bättre. För vad är egentligen bäst?
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Jag är egentligen bäst!

Det du säger är sant, men såklart med undantag. Vissar har en sådan jävla talang att de kan fixa saker utan att träna. Men som du säger , vill man va på topp så måste man ändå. ingen är så intelligent att den klarar av allt till hundra procent utan att träna!

2010-03-24 @ 17:40:15
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0