Ord

Ord kan verkligen förändra. Några få ord kan förändra ditt liv både till det positiva och negativa. Ord kan förstärka och försämra, ord kan betyda oerhört mycket och oerhört lite. Med ord har du makt, med ord får du fram din vilja, med ord kan du förändra världen.
.
Utan ord kan vi inte leva. Utan ord kan människan inte utvecklas. Vi är ingenting utan ord. Om vi inte kan tala, skrika, skriva eller viska med ord kommer vi ingenstans. Orden betyder verkligen mycket.
.
Några få ord kan få dig lycklig, några få ord kan få dig olycklig. Många ord kanske inte ens berör dig men i rätt kombination kan ord bli gigantiska. Jag älskar verkligen ord, för med ord kan jag uttrycka mig. Vissa alla mina känslor och vad jag tycker. Orden hjälper mig att påverka andra och orden hjälper andra att påverka mig. Ord kan ge dig allt, orden ger dig makt.
.
Alltså är jag väldigt tacksam över alla ord vi har. Så jag kan förändra världen med mina ord.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Så sant så, så små ord, så få bokstäver man kan ändå betyda så mycket. När man tänker på det så är det nästan läskigt. Tänk att två bokstäver kan såra och döda och några andra kan få en ur byxorna (haha).



Som förut, en imponerande text!

2010-03-03 @ 12:02:36
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0