Jag är svensk.

Det hände för ett tag sedan att jag inte blev accepterad på grund av att jag är svensk. Det har aldrig hänt någon gång innan i mitt liv och jag har aldrig ens tänkt på att det skulle vara ett problem. Men nu har det hänt och jag kände mig hemskt krängt just för att jag inte kan göra något åt det. Det är inte jag som valt att bli född till svensk och jag tycker inte att det ska ha någon som helst betydelse var man kommer ifrån. Men för vissa människor ha det betydelse och det får jag väl ta och acceptera men det är svårt när det för mig inte är något problem. Om jag inte blir accepterad för hur jag är, är det för mig en helt annan sak. För jag har helt valt hur jag ska vara och det är något jag själv kan påverka. Om jag vill kan jag ändra mig men jag kan inte ändra på att jag är svensk. Och jag är stolt svensk, jag gillar att vara svensk. Såklart är även jag patriotisk men det betyder inte att jag inte tolererar andra människor utan bara att jag gillar mitt eget land. Jag är stolt över mitt land och för det vi gör. För mig har inte ursprung någon inverkan på mitt beslut om vad jag tycker om människan, det är människan själv som påverkar mig.
.
Att inte bli accepterad för en sådan löjlig sak gör mig arg. Jag vill inte nedvärderas för vi inte kommer från samma land eller från något speciellt land. Vi alla är lika mycket värda var vi än kommer ifrån. Vi kan inte ändra var vi kommer ifrån, vi kommer alltid vara där ifrån så  varför inte lägga det åt sidan och se på människan istället. Varför skulle jag vara sämre än någon annan bara för att jag kommer från ett visst land. Vi alla är skapta likadana, så varför inte se det så också?
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Shulililop, ett nytt mästerverk av Super matilda sandqvist. JAg tycker att det är sjukt det som händer. Att inte bli accepterad för att man är svensk är helt sjukt. Att någon som har kommit hit till sverige, fått stöd, en ny chans, ett nytt liv ska anklaga de som hjälpt en? hur otacksam får man vara egentligen? Det betyder inte såklart att jag accepterar rasister, det är inte ens rätt att bedömma mig, eller någon annan för jag är arab elr fan man kan vara. Men vi människor är så dumma i huvudet, har så lätt för bedöma andra. Det vi inte känner bygger vi direkt fördomar för!



Bra matilda, nytt viktigt ämne du tar upp!

Om någon inte accpetrerar att du är svensk så ska du fan smälla till hnm/hne XD

2010-03-03 @ 19:47:23
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0