Ibland måste man vara självisk.

Visst, ska jag hjälpa andra och tänka på andra när jag göra mina val. Men ibland måste jag vara självisk och göra precis det jag själv vill. Våga säga nej om jag inte vill och våga säga ja fast inte det gynnar någon annan. Vi måste vara egoistiska, tänka på oss själva. Det är ju jag som kommer i första hand i mitt eget liv. Samtidigt ska vi klart tänka på andra och försöka hjälpa dem på alla sätt. Vi kan göra mycket för världen men vi själva måste i första hand må bra. Jag får ibland, relativt ofta faktiskt, själviska och egoistiska tankar och tänker då fy vad självisk jag är men varför ska inte jag få allt alla andra får. Avundsjuka är också själviskt men vi alla känner så ibland och det gör inte oss onda. Vi alla känner oss egoistiska och själviska och det är vi, men vi tänker samtidigt på andra. Det är i vissa tillfällen jag har först och andra tillfällen då andra kommer först. Men det är jag som människa som styr över mig själv och ibland måste jag var självisk. Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Jag tycker att det finns en gräns för allt. Man kan inte vara jätte självisk och egoistisk och inte heller för snäll så att man själv inte mår bra och andra gör det. alltså ska man varken trampa på sig själv och såklart inte på andra. Man måste hitta balansen mellan båda (vilket nästan är omöjligt). Därför är vissa av oss ibland pyttelite åt ego hållet och ibland pyttelite åt ge hållet.



Skönt att det inte är bara jag som känner mig ego ibland XD HÖHÖ

2010-03-12 @ 17:46:50
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0