ibland lyckas man..

.. ibland misslyckas man. Så är livet, allt går i vågor. Vi måste variera oss för att uppleva skillnader. Det är oftast skillnaden jag märker av, när det går från dåligt till bra och tvärtom. När jag är mitt i en dålig eller bra period märker jag inte det lika klart. Men vid förändring har jag något att jämföra med och då är det lätt att se skillnaden. Alltså är det skillnaden som påverkar mig inte själva perioden. Så ibland måste jag misslyckas och lära mig av mina misstag och sedan lyckas alltså är det förändringen som förbättrar mig.
.
Jag tror att man lär sig och förbättrar mest när jag misslyckas och måste försöka igen och sådant. Då måste jag ju ta redan på vad jag gjort för fel och även då lära mig det jag inte kan. Alltså förbättrar jag mig. Men om jag lyckas direkt måste jag ju kunna det mesta alltså lär jag mig inte lika mycket. Så det kanske inte är så dåligt att misslyckas ibland men såklart ska jag kämpa till att lyckas för det bekräftar att jag kan.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Där kommer något nytt smart från smarta matilda!

Sant sant!

2010-03-12 @ 17:50:03
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0