Tredje gången gillt?

Hur många chanser ska man ge en människa? Hur många gånger får den göra en ledsen? Hur många gånger ska den få att rätta till det som gick fel? Kan någon svara på dessa frågor. Många kan nog svara men vem är det som har rätt. Någon säger efter en gång så skit i människan, andra förlåt den en gång och se hur det blir. Men det är fortfarande några som säger att ge de fler chanser för det kan ju vara så att det ska vara ni. Vem ska man då lyssna på?
.
Jag förstår inte hur det ska vara så lätta att förlåta någon och sedan gå vidare som om ingenting har hänt. Om jag blir trampad på och nedtryckt vill jag i aldrig bli det igen. Ska jag ändå gå tillbaka och hoppas på att det blir lite bättre denna gången, att allt denna människan lovar nu ska hända. Såklart hoppas jag ju att det personen lovar ska de hålla men det är svårt att tro de dem. När man innan har blivit sviken och så alltså har jag ett dilemma.
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0