Så här ska man vara!

Varför är det alltid på ett speciellt sätt man ska vara? Så ska se ut så, du ska göra det, du ska känna dom och så vidare. Kan vi inte alla få vara dem vi vill och även känna oss som accepterade. De regler som har byggts fram under många år om hur man ska vara, är de inte dags att gå vidare. Nu är det så mycket om att vi ska fokusera på individen och acceptera alla som de är. Ändå finns de reglerna, att man ska ha pojkvän, gå på vissa fester, ha vissa sorters kläder och umgås med vissa människor. Det stör mig riktigt, kanske hade det inte stört mig om jag hade allt det som reglerna säger, men varför ska man anpassa sig för att känna sig "rätt" och accepterade.
.
Som sagt har jag inte det, jag har ingen pojkvän och går inte på fest. Mina vänner är dom bästa men kanske inte precis de som "reglerna" vill man ska ha och hela jag som person passar inte in där.. Ska jag då känna mig annorlunda och inte "rätt"? Visst har jag mina perioder då jag låter dem göra så jag tror att jag inte är rätt. Men min självsäkerhet blir ju bättre och bättre så alltså låter jag dem inte trycka ner mig. De reglerna är fjantiga, så länge man tror de stämmer kan de trycka ner en. Men när man inse att de bara är trams kan dem inte stoppa dig.
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0