Kan du inte berätta vad du tänker!

Alla människor ger varandra intryck om hur människan är. Vi skapar en bild och åsikter om människan, fast vi inte pratat, lyssnat eller träffat människan kan vi ändå redan har en tank om den. Vi har redan bestämt hur vi tycker om henne eller honom. Det finns redan en mur att börja riva för att vinna dennes förutfattade meningar. Alltså har alla en åsikt om dig, en tank och redan lite bestämt sig hur du är.
.
Så därför hade jag velat läsa andras tankar, inte de tankar som inte handlar om mig. Men hur de tycker om mig på riktigt inte bara vad de säger och de dem inte visar. Visst kommer det säkert såra mig och leda till att jag kanske mister några jag trodde hade andra tankar om mig. Men det visar en ärlig sida av människans åsikt.
.
Jag tycker man ska vara ärlig, inte elak eftersom man inte behöver säga vad man tycker om man inte vill. Men man ska vara ärlig eftersom då visar man upp sig själv och inte någon som du själv har format för att passa in. Man ska vara stolt över det man tycker, man ska värdera sin åsikt högt. Eftersom det är den du kan förändra världen med!
.
Som man har fått lära sig enda sedan man var liten att ärlighet varar längst, så hoppas även jag eftersom sanningen kommer nästan alltid fram.
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0