Avundsjuka!

Att vara avundsjuk på andra människor för de har något/någon du inte har, är egentligen onödigt. Eftersom det vara är du som blir ledsen och besviken att du inte har det så. Alltså varför titta på andra och avundas av deras liv när ditt eget säkert är lika bra fast du inte har just det som gör dig avundsjuk. Varför skulle ditt liv vara mindre bra bara för att du inte har dyra kläder, nyaste mobilen eller de kompisarna? Man ska aldrig underskatta sitt eget liv för det är oftast bättre än var man tror. Man glömmer bara helt enkelt att uppskatta allt man har.
.
Det är inte ofta jag blir avundsjuk på människor eftersom visst har hon jätte fina skor eller jätte snygg pojkvän men jag har också en massa bra saker i mitt liv. Vi alla har olika saker att vara stolta över och visa upp. Ibland blir även jag avundsjuk, det kan vara på människor som har någon relation jag inte har, oftast är det så. Men jag tycker det är jobbigt, jag har egentligen inte någon orsak att avundas eftersom jag inte vet hur den personen har det. Jag ser bara det som syns utåt, den han eller hon vill visa.
.
Och varför är mitt liv sämre bara för att jag kanske inte har det? Klart det inte är sämre, ingens liv är sämre än någon annans.
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0