Vuxen?

Min kusin ska snart flytta hemifrån och bli sambo, jag har alltid tänkt att det är väl inte så långt mellan oss. Det är ju bara tre år, men nu börjar hon sitt liv på helt egen hand eller kanske inte riktigt eftersom hon har som pojkvän. Men ändå, nu är hon vuxen, nu ska hon klara sig själv.
.
Hur gick tiden så snabbt? Det var ju bara ett par år sedan vi satt på julafton och väntade på tomten. Men nu när jag tänker efter så var det rätt länge sedan vi verkligen var barn. Klart jag är inte vuxen än men det är hon, det betyder att även jag snart kommer bli vuxen. Nu är det inte längre barn som springer på gräset när vi har kalas, nu sitter vi alla vid vuxenbordet. Visst kan jag förstå att de har blivit större men inte jag själv. Jag är fortfarande bara lilla jag. Fortfarande osjälvständig, långt ifrån redo.
.
Jag måste fatta beslut, bestämma vad jag vill göra med livet. Skaffa vuxenpoäng och fortsätta mitt liv, bli äldre. Även jag kommer hitta rätt plats och efter en tid är även jag redo, men det känns som det måste hända rätt snart. Tänk alla egna beslut hon tar, vilket mod och vilken självsäkerhet hon måste ha. Jag beundrar hur hon vågar men hon ger samtidigt mig mod att ge mig ut. Ta avstånd från det trygga och se vad som finns där ute.
.
Hon visar vägen!
.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag känner mig inte särskilt vuxen, är också fortfarande bara lilla jag :) Växa upp lär man väl aldrig göra känns det som, egen lägenhet eller ej... Du kommer klara dig fint kusin! :) <3

2010-08-01 @ 13:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0