Musik

Varför känns det som alla låtar man hör verkar handla om en själv? Hur kan texten beskriva hur jag har det? Vet kan veta att jag känner just så?
.
Musiken är en fristad, där du inte behöver tänka på något utan bara lyssna till musiken. Men samtidigt är den inte eftersom musiken får en att börja tänka, fundera och så. Musik kan få dig att må precis hur som helst, musik kan bringa fram alla känslor. Musiken får saker att se klarare upp och förklara för en. Egentligen är det väl egentligen en själv som förklarar men musiken får en att tänka i rätt spår. Men musiken är en fristad, kanske inte för en själv men människorna runt om en för man kan verkligen suga sig in i musiken och försvinna långt bort. Musiken låter en göra det.

Denna låten mister aldrig sin glans.

.

Love, Matilda


Kommentarer
Postat av: emma

kan inte hålla med om detta mer än vad jag gör .. precis vad jag tänker! haha :D



vi måste verkligen träffas nu snart innan jag spricker av saknad! <3

2010-07-12 @ 15:11:31
URL: http://ddignified.blogg.se/
Postat av: jessica

så sant!



sv: Tack :)



Kramar!

2010-07-13 @ 20:58:54
URL: http://jessica-louise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0