Kort uppehåll?

Efter ett kort uppehåll är jag tillbaka, mitt uppehåll beror nog mest på brist på inspiration. Och om jag ska vara ärlig så finns det inte så mycket inspiration nu heller men jag tycker att det är tid att börja blogga igen.
.
Eftersom min inspiration är på topp tänkte jag blogga om just bloggande. Hur många bloggar finns det inte i världen? säkert lika många som det finns människor eller i alla fall nästan lika mycket. Det finns bloggar om allt, men mest måste det ändå vara om människors vardag. Vad vi människor gör med våra liv och hur våra liv egentligen är rätt lika. Jag läser ett rätt högt antal bloggar, alla skrivna av människor jag känner. De flesta handlar då om vad de gör på sin vardag. När man känner dem kan jag tycka att det är rätt så intressant och om man speciellt inte träffar dem så ofta vet man ändå hur det ligger till i deras liv. Men sedan finns det andra sorters bloggar som mer handlar om tankar och åsikter och det är dem som intresserar mig mest.
.
Jag måste ändå påpeka att i en persons liv, speciellt en tonårings liv, är rätt rutin planerad. Man gör ungefär samma saker varje vecka och ens liv är uppbygg på ett sätt. Jag säger verkligen inte att mitt liv inte är så och bara alla andras, för jag vet att mig liv är precis så. Min vardag ser ungefär likadan ut under hela året. Jag går till skolan, pluggar, umgås med mina vänner och träna. Även helgerna ser typ likadana ut varje vecka. Men så är ens liv, vi trivs med rutiner.
.
Detta är en stor orsak till att min blogg ser ut som den gör. Mitt liv är inte så intressant. Jag tycker att mina åsikter är mer intressanta så därför skriver jag just ut dem. Jag hoppas att mina läsare tycker detsamma.
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0