Använd din röst!

Varje dag så tänker jag saker men säger dem inte. Jag väljer att inte säga vad jag tycker eller tänker för att det är lättare. Men är det rätt, ska jag vara tyst istället och bara sitta där. Man kan inte hålla allt inom sig, man måste släppa ut sina känslor och tankar. Jag vågar inte berätta, vågar inte ta chansen att berätta vad jag känner och tycker. Men ska jag verkligen alltid berätta allt? Då har jag inget skydd, allt är där ute. Då har jag själv sagt allt och allt är upp till alla andra. Ingenting ligger längre i mina händer, alltså är jag som mest sårbar.
.
Men ibland måste jag våga satsa allt och berätta vad jag känner och vad jag tycker. För utan min röst hörs jag inte. Om vi vill ha en förändring eller vill något ska hända måste vi använda vårt största vapen och det är vår mun. Jag måste tala för att få andra att lyssna, ingen kan ju veta vad jag tänker om jag inte säger något.
.
Alltså använd din röst, våga vara sårbar och visa vem du är!
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0