Vilken insats!

Fler fredagar som denna vill jag ha!
Att spendera en fredag kväll i en sunkig sporthall i Helsingborg kanske inte låter så roligt. Det låter nog inte roligare när jag säger att vi var 9 utespelare och att alla frös efter en kall bussresa dit. Men det var verkligen jätte roligt, alla var på bra humör och vi jobba som ett lag. Allting blev så lätt när vi lita på varandra och våga ta för sig på plan. Med den inställningen vi har efter att ha släppt in tre mål redan efter en kort stund in i första perioden. Men sen tar vi tag i vårt spelande och höjer oss flera nivåer. Efter första perioden står det 1-3, vårt enda mål denna period gjordes av Tessan och jag gjorde assisten. Men jag måste säga att fy vad lätt det blir när vi snackar på plan. Period två suser bara förbi men Kajsa assisterar Brynö som skjuter riktigt höjdar mål. Vi spelar super och de har nästan inga farliga uppspel. Men med tre sekunder kvar blir det på något konstigt viss 2-4 när en helsingborgare står bakom mål och får bollen att studsa på bäckis bakhuvud och sedan ner i golvet och sedan in i mål. Så efter ett lite bittert slut på andra perioden börjar vi den sista med att pressa lite mer. Men vi kunde inte pressa hur mycket som helst, man måste ju ändå ta hänsyn till att vi var 9 utespelare. Men vi fick in ett mål till och vi höll i spelat så det inte fanns någon lucka i vårt försvar. Men sista perioden var hård i alla fall för mig och jag tror det var fler som var trötta och märkte att vi inte riktig hann med. Sista perioden slutade med att vi spela 6 mot 5 i de sista 13 sekunderna men vi hann inte göra ett mål på de få sekunderna så matchen slutade med 3-4. Men vi alla var glad och nöjda för vi spela bra och spelade som ett lag.
Så jag har verkligen ingenting emot att åka till Helsingborg en fredag om vi har den inställningen och humöret.
-
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0