Varför är det alltid så?

I de flesta böcker jag har läst är det alltid den blonda tjejen som är den elaka, varför är det egentligen så? Bara för man är blond är man inte mer elak eller korkad. Det är alltid den blonda som är tillsammans med den snygga killen som huvudpersonen vill ha. Jag menar finns det något fakta att detta stämmer eller är det bara tagit hur luften. Jag kan i alla fall inte förstå varför det är så.
.
Men det är även ofta så att den blonda är den alla vill vara. Det är hon som har allt, killen, kompisar, ryktet och allt annat som man vill ha. Men har har jag faktiskt en tanke om varför det kan vara så och det är ju säkert efter uttrycket att blondiner har mer roligt än brunetter. Jag är väldigt tveksam om det stämmer. Jag tycker allt för ofta att det är blondinen som sätts i den "utsatta" situationen i böcker. Den som mobbar, festar, den populära och den elaka.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

HAHAH, fan vad det stämmer!



Läli

2010-02-18 @ 09:29:06
URL: http://lalid.blogg.se/
Postat av: evelina

de har du rätt i. ja har oxå tänkt på de nån gång. men fattar inte heller riktigt varför det just är den blonda som har allt de du skrev :S :P

<3

2010-02-18 @ 17:58:17
URL: http://epalmkvist.blogg.se/
Postat av: Pappa

Stämmer bara på blonda tjejer

2010-02-20 @ 09:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0