Val

Jag gör hundratals val varje dag som förändrar mitt liv. Men de flesta valen gör ingen stor förändring utan putar mig bara på ett visst håll. De flesta val tänker jag inte ens på att jag gör för de är självklara. Sedan ibland kommer större val och då får jag ångest för plötsligt hänger hela mitt liv på detta enstaka val.
Jag vet, egentligen hänger inte all på det utan är bara ännu ett val som ska flytta mig framåt men för mig känns det som allt kommer falla om jag för fel val.
Visst finns det vissa val som är mer viktiga än andra men där kommer alltid komma större val. Jag får väl lära mig att hantera det lite bättre och gå på det som känns rätt. Inte alltid tänka på vad som ska vara rätt.
Jag måste tänka bort att det kanske kommer påverka andra och bara tänka på mig själv för det är jag som ska leva med mitt val.
Ett val är inte hela världen, jag kommer göra tusentals val under mitt liv.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: walaaa

Man behöver verkligen mod för att ta val här i livet. Och som du säger, man ska tänka allra först på sig själv när man tar ett val, för det är den som tar valet som kommer leva med det. Visst, vissa kan bli påverkade i början. men du är påverkad hela ditt liv! :D

2010-02-26 @ 13:43:12
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0